Кашин Православный - Икона Успение Пресвятой Богородицы
Выделенная опечатка:
Сообщить Отмена
Закрыть
Наверх

Кашин Православный

По благословению митрополита Тверского и Кашинского Виктора

 

По вопросам и предложениям пишите на электронный адрес администратора проекта
«Кашин Православный»:
kashin.ortox@gmail.com

 

Авторизация

E-mail:
Пароль:

Новости

  • 19 Апрель 2019
  • Погода в Кашине

    Транспорт Кашина: автобусы и поезда

     

    Карта Кашина

    Кашин Православный

    Православный календарь

    Двунадесятые праздники

    Чудотворные иконы

    Новомученики и исповедники Кашинские

Все новости

Икона Успение Пресвятой Богородицы

Икона Успение Пресвятой Богородицы

Икона Успение Пресвятой Богородицы

Икона Успение Пресвятой Богородицы

 

Праздник Успения Пресвятой Богородицы совершается 28 августа (по новому стилю или 15 августа по ст. стилю), имеет 1 день предпразднства и 9 дней попразднства.

 

История иконы Успение Пресвятой Богородицы

История иконы Успение Пресвятой Богородицы - видео

 

Икона Успение Пресвятой Богородицы посвящена двунадесятому празднику – Успение Богородицы. После Вознесения Христа Божия Матерь оставалась на попечении апостола Иоанна. Часто Она приходила помолиться к Святому Гробу Господню. В одно из таких посещений Голгофы во время молитвы пред Нею предстал Архангел Гавриил и возвестил о скором Её переселении из жизни земной в жизнь вечную.

Пресвятая Богородица с радостью восприняла весть о скорой встрече со Своим Сыном и попросила, чтобы Господь собрал к Её кончине апостолов, проповедовавших в это время Евангелие в разных концах мира. И Христос действительно чудесным образом собрал апостолов к одру, на котором возлежала готовящаяся отойти в мир иной Божия Матерь.

Настал час, когда все увидели, как в сиянии божественного света сошёл Христос, окружённый множеством Сил Небесных, и Пресвятая Богородица предала душу в Его руки. Пресвятая Дева была похоронена в Гефсимании. Предание рассказывает о многих чудесах, сопровождавших погребение Пресвятой Богородицы. Толпы людей следовали за Её телом, что не понравилось иудейским начальникам и священникам.

Один из иудейских священников по имени Афония схватился руками за гроб, чтобы опрокинуть его, но невидимо следовавший за гробом ангел отрубил ему руки. Афоний в раскаянии упал на колени перед гробом, прося о помиловании, и апостол Пётр исцелил его. Эта сцена изображается на некоторых списках иконы. У середины одра изображён Спаситель, принявший душу Богородицы.

 

Акафист Успению Пресвятой Богородицы

Акафист Успению Пресвятой Богородицы - видео

 

Кондак 1

Избранной от всех родов Божией Матери и Царице, восходящей от земли к небеси, благоговейная пения о пречестном Твоем Успении, приносим раби Твои, Богородице: Ты же, яко имущая победу над смертию, от всяких нас смертоносных бед свободи, да зовем Ти: Радуйся, обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

 

Икос 1

Ангел предстатель послан бысть рещи Богородице ко премирным Ея возшествие: и приити предъявляше к Ней Сыну Ея и Богу, светло о Ней блистаяся, и стоя, зовый таковая:

Радуйся, прерадованная Мати Царева;

Радуйся, небесная Царице, Мати Бога и Господа небесе и земли.

Радуйся, предпочтенная превеличеством пришествия к Тебе Сына Твоего и Бога;

Радуйся, возвеличенная извещением Твоего к Сыну отшествия.

Радуйся, от всех родов Богом избранная;

Радуйся, святое вместилище Слова Божия.

Радуйся, пророческаго проречения исполнение;

Радуйся, апостолом пречестный венче.

Радуйся, царем удобрение и державо;

Радуйся, святителем украшение, и священником доброто.

Радуйся, Богомудрых иноков возведение к горнему царствию;

Радуйся, отверзающая райския двери христианскому роду, присно Тя блажащему.

Радуйся, обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

 

Кондак 2

Видяще апостолов лик, всесильным мановением от конец земли на облацех представших, ко пречестному Твоему, Пренепорочная, Успению, священноначальницы: Дионисий, небесный таинник, Иерофей дивный и Тимофей, с благолепною честию священства, пояху Богу: Аллилуиа!

 

Икос 2

Разумная вся тварь, старейшая чиноначалия ангельская, приидоша со своим Царем, Иже во Своя живоначальнейшыя руце душу Матере Своея прият; теплый же верою Петр, со слезами многая к Ней изрече, зовый:

Радуйся, ко премирным, Мати Творца миру, восходящая;

Радуйся, к пренебесным, пространнейшая небес, вземляющаяся.

Радуйся, четверочастное стихий освятившая Твоим восхождением;

Радуйся, небесных возвеселившая Твоим прехождением.

Радуйся, во Иерусалим горний прекрасный приятая;

Радуйся, в нерукотворенныя храмы прерадостно вшедшая.

Радуйся, херувимов и серафимов Царице;

Радуйся, архангелов Владычице.

Радуйся, прибежище верным и избавление;

Радуйся, достоянию Твоему помощь и защищение.

Радуйся, о всем мире христианском к Богу Ходатаице;

Радуйся, благ всяческих всеблагая Подательнице.

Радуйся, обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

 

Кондак 3

Сила Вышняго восхити от Индии Фому, за некое изволение Божие не прилучшуся ему в пречестное Успение Богоматере, и препостави живоприемному Ея гробу, иже преставльшуюся приник видети, уразуме вознесенную на небеса с телом, и веровав, о сем возопи: Аллилуиа!

 

Икос 3

Имея в себе помышление ученик, яко Божиим смотрением бе ему, не обретися ко провождению Богоматере с прочими вкупе, обрадован быв о безсмертнем Ея Успении, сия вопияше к Ней:

Радуйся, восприемлемая от земли дланьма Сына Твоего;

Радуйся, ко превышним возшедшая наслаждатися славы Его.

Радуйся, провождаемая от всех чиноначалий ангельских в горняя;

Радуйся, подъемлемая Херувимы в небесная, и наднебесная.

Радуйся, в небесных вратех от старейших сил велелепно песнми возносимая;

Радуйся, от всех небесных граждан окружаемая и блажимая.

Радуйся, небо земное, к горнему селению возвышенное;

Радуйся, престоле Господень, от земли вознесенный в царствие небесное.

Радуйся, предстательство наше и крепкое заступление;

Радуйся, грешником споручнице во спасение.

Радуйся, христианом Царице, и по Бозе надеждо небеснаго царствия;

Радуйся, Мати живота, и по Господе нам упование жизни вечныя.

Радуйся, обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

 

Кондак 4

Бурю внутрь имея помышлений неверных евреин Аффоний, и зря Богоносными апостолы Богоматере Пречестное тело всечестне ко гробу несенное, ко опровержению устремися: внезапну же, егда со ослеплением очию, руце его отъяте ко одру прилеплене висясте, верою Матерь Божию исповедаше, вопия Богу: Аллилуиа!

 

Икос 4

Слышавше таинницы и самовидцы слова Ангелов поющих превышними песньми, при погребении Богоприятнаго тела Божия Матере, и честь подати хотяще Богоугодную, потщашася согласно пети, глаголюще:

Радуйся, благовестие приемшая о прешествии Твоем в горнее царствие;

Радуйся, от благовестившаго Гавриила приемшая радостнаго рая вравие.

Радуйся, пречестное херувимское множество просветившая;

Радуйся, преславное серафимское естество возрадовавшая.

Радуйся, от патриархов прообразованная;

Радуйся, от пророков предвозвещенная.

Радуйся, злую дерзость иудееву скоро отмстившая;

Радуйся, исцеление томужде подавшая.

Радуйся, обратившая в веру Аффониево неверие;

Радуйся, верное того приемшая исповедание.

Радуйся, возводящая к небеси любовь и веру к Тебе имущих;

Радуйся, спасающая верою имя Твое призывающих.

Радуйся, обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

 

Кондак 5

Боготечныя звезды, Апостоли святии, в поднебесней разсеянии ради Евангелия, восхищени быша на облацех, по широте воздушной, ко погребению Матере Господня: Юже пеньми и песньми провождающе, с невещественными взываху: Аллилуиа!

 

Икос 5

Видевше Боговидцы своего Владыку, в руце Матере Своея душу приемша, и Господа того разумевше потщашася священнословия песньми благословне воспети Ю:

Радуйся, Царице, над всеми Царствующаго носившая;

Радуйся, и Сама руками Его сыновнима носимая.

Радуйся, скиптре царский в Христовой деснице;

Радуйся, в руце Ноя, ветво голубицы.

Радуйся, жезле Ааронов, прозябший нетление;

Радуйся, крине неувядаемый, процветший безсмертие.

Радуйся, Богоотца Давида цевнице Богодохновенная;

Радуйся, пророчествия его воставшая слово, псалтирю и гусли прекрасныя.

Радуйся, одушевленный святыни Господни кивоте;

Радуйся, в покой Господень воскресший наш животе.

Радуйся, скиние, от Херувимов осеняемая;

Радуйся, Святая святых, от Серфимов глаголемая.

Радуйся, обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

 

Кондак 6

Проповедницы Богоноснии Апостоли, по отшествии ко премирным Божия Матере, во общем седении обычныя трапезы бывше, и предложение части хлеба во имя Господне возносяше, внезапу свыше Богородицу Царицу прешедшую со светоносными ангелы зряху: и мир тем от Сына и Бога подавшую слышавше, возгласивша о сем: Аллилуиа!

 

Икос 6

Возсия нам Солнце Правды, Христос Бог, от Твоих пречистых ложесн, волею и благоразумением проповедания чрез Апостолы мир просвети, и Тя Богоматерь от рода и в род прослави. Темже и мы вси ублажаем Тя, вопиюще Ти:

Радуйся, Присноблаженная от всех родов во веки;

Радуйся, благоутробная и милостивая ко человеки.

Радуйся, ученическому лику обещание исполнившая;

Радуйся, присещением Твоим от Сына Твоего и Бога, мир тому подавшая.

Радуйся, всежелательное святых и сладкое зрение;

Радуйся, преподобных матерей и дев святых всевеселящее радование.

Радуйся, преходящая райское селение праведных; Радуйся, посещающая всех во славе небесной сущих.

Радуйся, начало человеческаго спасения; Радуйся, исполнение всех благих желания.

Радуйся, по Бозе Царе царствующая, Богородице Царице;

Радуйся, по Господе господствующих Владыце нашем, Госпоже и Владычице.

Радуйся, обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

 

Кондак 7

Хотящих всех с верою входити в храм Твой святый, Богородице, присно спасаеши, и славящих Тя, от всяких напастей и бед свобождаеши: темже и благоверным людем, присноблажащим Тя, победы на сопротивных даруй, и вся ко спасению прошения нам подавай, о сем молящымся Тебе, и поющим Богу: Аллилуиа!

 

Икос 7

Новую показа тварь, явлься нам, всех Творец Господь Тобою, Богородице: Ты же сродное промышление о нас к Нему имущи, честне почитающих пречестное Твое Успение, приими сицевая Тебе вопиющих:

Радуйся, Мати Богу избранная от земных;

Радуйся, превышшая земных и небесных.

Радуйся, Херувимов и Серафимов горе превозшедшая;

Радуйся, лик ученический облаком ко погребению Ти доле совокупльшая.

Радуйся, Фому по погребении Твоем силою Божиею предпоставившая изряднее;

Радуйся, чрез него уверившая Твое на небо с плотию преселение.

Радуйся, красотою всех добродетелей украшенная;

Радуйся, краснейшему паче сынов человеческих Сынови Своему сопричтенная.

Радуйся, яко финикс плотию воскресшею процветшая;

Радуйся, яко кедр в Ливане небесном умножившаяся.

Радуйся, древо живота, насажденное посреде рая превышняго;

Радуйся, ковчеже мысленный, возвышенный в горняя от потопа смертнаго.

Радуйся, обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

 

Кондак 8

Странно в превышних ведуще, Тя, Избранная, яко солнце Владычице, внутрь пренебесных недомыслимых красот и неизреченных доброт, умильно к Сыну и Богу, дланьми Его держиму возшедшую, и прерадостно преклоншуюся живоначальней Его деснице, о сем непрестанно вопием: Аллилуиа!

 

Икос 8

Вся бывши горе к небесным взята, и земных не оставляя, Богомати, руками сыновними носима, в незаходимая вниде, во оный град всесветящий и прекрасный Иерусалим вышний, Херувимы обстоима, со всеми небесными силами, идеже слышит поющих сия:

Радуйся, Еяже пресвятая душа в вышнем всесветлом Сионе вселяется;

Радуйся, Еяже и нетленное тело таможде с душею купно прославляется.

Радуйся, вшедшая в престольный град самого Вседержителя;

Радуйся, вознесшаяся в прекрасный рай вышняго Насадителя.

Радуйся, пренесенная во град основанный от каменей всесветящих;

Радуйся, введеная во ограду обстоимую вои сил превышних.

Радуйся, превышше небес во благолепие Божие взятая;

Радуйся, паче всех невещественных умов почтенная.

Радуйся, приносящая к Сыну Своему и Богу моление верных;

Радуйся, и сама непрестанно у престола Сына Твоего и Бога молящаяся о всех.

Радуйся, Предстательнице к Богу мир спасающая;

Радуйся, Заступнице роду христианскому от Бога дарованная.

Радуйся, обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

 

Кондак 9

Всякое естество ангельское превозносит Тя, Богородице, человечестии же роди вси Матерь Тя Божию славим, и почитаем пречестное Твое Успение, Царице: Тебе бо ради земнии небесным совокупляются, согласно поюще Богу: Аллилуиа!

 

Икос 9

Ветийства Боговещанных пророческих речений, ныне зрим о Тебе сбывшаяся, Богородице, яко воистину Бога плотию родила еси нам. Темже таинству словесе Божия верующе, вопием:

Радуйся, закона и пророков главизно совершенная;

Радуйся, звездо Иаковля, Валаамом пророкованная.

Радуйся, одре Царя великаго, вещанный Соломоном;

Радуйся, руно орошенное Иисусом, образованное Гедеоном.

Радуйся, неопалимая купино, законоположником предзримая;

Радуйся, горо святая, Мужем желания усмотренная.

Радуйся, лествице небесная, Иаковом предвидимая;

Радуйся, двере непроходимая, Иезекиилем предзримая.

Радуйся, солнце селения Христова, псалмопевцем предъявленное;

Радуйся, таинство многообразне пророки пронареченное.

Радуйся, пророческих глагол всех предреченных о Тебе конец принесшая;

Радуйся, Вышняго смотрения вся за спасение мира совершившая.

Радуйся, обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

 

Кондак 10

Спасти хотя мир, иже всех Господь от земнаго Тя рода избра в Матерь Себе, и нас ради быв Человек; взыде, отнюдуже сниде, к небеси от земли, и Тебе с Собою возведе ко пребыванию во славе вечной, и соцарствованию с Собою конца неимущему. Темже яко Бог слышит от всех: Аллилуиа!

 

Икос 10

Стена еси верным, Богородице Дево, и заступление всем к Тебе прибегающым: ибо небесе и земли Творец от Тебе плотию прошед, Пречистая, духом и телом в небесная Тя пресели, ко ближайшему предстательству о всех, ихже приглашати научи:

Радуйся, граду Царя Великаго верху горы небесныя;

Радуйся, стено и покрове не крыющийся от нашего притекания.

Радуйся, верным царем на враги пособствующая;

Радуйся, нашествия агарянская побеждающая.

Радуйся, веры благочестивыя недвижимое сохранение;

Радуйся, еретичествующих полков разорение.

Радуйся, радость и умиление миру сущая;

Радуйся, всегубительнаго ада поправшая.

Радуйся, воинствующих на плоть целомудрием, изрядное венчание;

Радуйся, мученических подвигов всечестное прославление.

Радуйся, преподобных трудом Ходатаице блаженнаго упокоения;

Радуйся, иноком благоскорбящым Подательнице вечнаго радования.

Радуйся, обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

 

Кондак 11

Пение всякое Богодухновенных песней, не довлеет от нас ко похвале всечестнаго Успения Твоего, всехвальная Владычице Царице Богородице: но усердно Тебе приносим, яко Матери Царя всех, смиренное моление наше, с небесными чинми поюще единому достойно прославляющему Тя Богу: Аллилуиа!

 

Икос 11

Светоприемная свеща истиннаго света, сущым нам на земли явльшися, душы просвещаеши, и чтущих Твое всечестное преставление к разуму Божественному наставляеши, да поем Ти сицевая:

Радуйся, свеще неугасимая огня невещественнаго;

Радуйся, заре незаходимая света невечерняго.

Радуйся, луно от солнца правды облиставаемая;

Радуйся, светосте во тьме светящая.

Радуйся, светильниче на свещнице превышнем поставленный;

Радуйся, источниче жизни из гроба во свет изведенный.

Радуйся, Мати света умнаго, благочестивых душы просвещающаго;

Радуйся, Мати всех Бога, озлобленных душы утешающаго.

Радуйся, уповающым на Тя, живота конец непостыдный дарующая;

Радуйся, достояние Божиим и Своим рабом, на суде Сына Твоего, одесную Его устрояющая.

Радуйся, Преблаженная, яко Тобою блажени есмы и мы, иже Помощницу Тя имамы;

Радуйся, Преблагословенная в род и род, яко Господь с Тобою, и Тобою с нами.

Радуйся, обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

 

Кондак 12

Благодать высокопрестольныя славы, на небесех дарованную Богоматери, почтенной седением одесную Сына Ея и Бога, видяще горнии умы, подъяша Ю Престоли и Силы: окруживша Начала и Власти, припадоша страшнии Херувимы, Серафими и Господства, со Архангелы и Ангелы вопиюще: Аллилуиа!

 

Икос 12

Поюще всечестное Твое Успение, восхваляем вси ко пренебесным возшествие Твое, Царице Богомати: Ты же освяти, прослави и спаси всех любовию поющих Тебе:

Радуйся, очистившая землю пречистыми ног Твоих стопами;

Радуйся, освятившая воздух восхождением Твоим к небеси.

Радуйся, на небесный круг возступившая;

Радуйся, вся доброты неизреченныя зрящая.

Радуйся, во славе приседящая престолу Сына Твоего и Бога;

Радуйся, с Сыном и Богом вечно царствующая.

Радуйся, красото в деснице Господней, украшающая блажащих Тя всех небесных;

Радуйся, обрадовавшая надеянием на Тя всех земных.

Радуйся, облеченная в солнце, сияющая благодатию и славою всей вселенней;

Радуйся, обещавшая сохраняти и спасати призывающих Тя всех в поднебесной.

Радуйся, от христианских родов Мати Божия почитаемая, и Богородица именуемая;

Радуйся, от восток солнца до запад, преславно и православно от всех благочестивых славимая.

Радуйся, обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

 

Кондак 13

О воспетая Мати Безсмертнаго Царя небесе и земли, Христа Бога нашего, живущая и по смерти, нынешняя приношения о всечестном Твоем Успении о нас приемши, в жизни сей и в смертном успении нашем, от всякия напасти, бед и муки избави, и небеснаго царствия нас, Царице, сподоби, о Тебе вопиющих: Аллилуиа!

(Сей Кондак глаголи трижды. А по сем читается Икос 1 и Кондак 1).

 

Молитва Пресвятой Богородице

О Пресвятая Богородице, Дево, Владычице, вышшая Ангел и Архангел, и всея твари честнейшая, ангельское великое удивление, пророческая высокая проповедь, апостольская преславная похвало, святителей изрядное украшение, мучеников крепкое утверждение, иноков спасительное наставление, постников неизнемогающее воздержание, девствующих чистото и слово, матерей тихое веселие, младенцев мудросте и наказание, вдовиц и сирых кормительнице, нагих одеяние, болящих здравие, пленников избавление, по морю плавающих тишино, обуреваемых небурное пристанище, блуждающих нетрудная наставнице, путешествующих легкое прехождение, труждающихся благое покоище, в бедах сущих скорая Заступнице, обидимых покрове и прибежище, ненадеющихся надеяние, требующих помощнице, нищих неистощимое богатство, печальных присное утешение, ненавидимых любовное смирение, грешников спасение и к Богу присвоение, правоверных всех твердое ограждение, непобедимое поможение и заступление.

Тобою нам, Владычице, невидимый видим бысть, и Тебе мольбу приносим, Госпоже, грешнии раби Твои: о премилостивая и пречудная света умнаго Царице, рождшая Царя Христа Бога нашего, Живодавца всех, от небесных славимая и от земных хвалимая: ангельский уме, светозарная звездо, святых пресвятейшая, Царице цариц, владычице всех тварей, Боголепная Девице, нескверная Невесто, палато Духа Пресвятаго, огненный престоле невидимаго Царя, небесный кивоте, носило Слова Божия, огнеобразная колеснице, покоище живаго Бога, неизреченное составление Плоти Христовы: гнездо Орла Небеснаго, горлице Богогласная, голубице кроткая, тихая и незлобивая, мати чадолюбивая, милостей бездно, разверзающая тучу гнева Божия, неизмеримая глубино, неизреченная тайно, несведомое чудо, нерукотворенная церкве единаго Царя всех век, благоуханное кадило, честная багрянице, Боготканная порфиро, душевный раю, живоноснаго сада отрасле, цвете прекрасный, процветший нам небесное веселие, грозде спасения нашего, чаше Царя Небеснаго, в нейже растворися от Духа Святаго вино неизчерпаемая благодати, Ходатаице закона, зачало истинныя веры Христовы, непоколебимый столпе, еретиков пагубо, мечу ярости Божия на Богопротивных, бесов устрашение, во бранех побеждение, христиан всех неложная хранительнице, и мира всего известное спасение.

О всемилостивая Госпоже, Дево, Владычице, Богородице, услыши нас молящихся Тебе и яви милость Твою на людех Твоих, моли Сына Своего избавитися нам от всякаго зла, и сохрани обитель нашу, и всяку обитель, и град, и страну верных, и люди благочестно прибегающыя и призывающыя имя Твое святое, от всякия напасти, губительства, глада, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменников, междоусобныя брани, от всякия болезни, и всякаго обстояния: да ни ранами, ни прещением, ни мором, ни всяким праведным гневом Божиих умалятся раби Твои: но соблюдай и спасай милостию Своею, Госпоже, за ны молящися, и полезное благорастворение воздуха ко времени плоднаго приношения нам даруй: облегчи, возстави и помилуй, премилостивая Владычице, Богородице препетая, во всякой беде и нужде сущыя.

Помяни рабы Твои, и не презри слез и воздыхания нашего и обнови нас благостию Своея милости, да со благодарением утешаемся обретше Тя Помощницу. Умилосердися, Госпоже Пречистая, на немощныя люди Твоя, надеждо наша: разсеянныя собери, заблуждшыя на путь правый настави, отпадшия от благочестивыя отеческия веры паки возврати, старость поддержи, юныя накажи, младенцы воспитай, и прослави славящыя Тя, изрядне же Церковь Сына Твоего соблюди, и сохрани в долготу дний.

О милостивая и премилостивая Царице небесе и земли, Богородице Приснодево! Ходатаиством Твоим помилуй страну нашу и христолюбивых жителей ея, и вся православныя христианы, сохраняющи их под покровом милости Твоя, ризою Твоею честною защити: и моли из Тебе воплощшагося без семене Христа Бога нашего, да препояшет ны свыше силою на вся видимыя и невидимыя враги наша, на иноплеменники и единоплеменники, воюющыя на ны и на веру нашу православную.

Спаси же и помилуй, Госпоже, святейшия патриархи, митрополиты, преосвященныя архиепископы и епископы православныя, иереи же и диаконы, и весь причет церковный, и вся правоверныя люди покланяющыяся и молящыяся пред честною Твоею иконою. Призри на всех призрением милостивнаго Твоего заступления: Воздвигни нас из глубины греховныя, и просвети очи сердечныя ко зрению спасения, милостива нам буди зде, и на страшном суде Сына Твоего о нас умоли, преставльшыяся во благочестии от жития сего рабы Твоя, в вечной жизни со Ангелы и Архангелы, и со всеми святыми причти, да одесную Сына Твоего и Бога предстанут: и молитвою Твоею сподоби вся православныя христианы со Христом жити, и радости ангельския в небесных селениих наслаждатися. Ты бо еси, Госпоже, слава небесных и упование земных, Ты наша надежда, и заступница всех притекающих к Тебе, и Твоея святыя помощи просящих: Ты молебница наша теплая к Сыну Твоему и Богу нашему: Твоя матерняя молитва много может на умоление Владыки, и Твоим предстательством ко престолу благодати Пресвятых и Животворящих Его Таин приступати дерзаем аще и недостойнии.

Темже всечестный образ Твой, и рукою Твоею держимаго Вседержителя видяще на иконе, радуемся грешнии, со умилением припадающе, и любовию сей целуем, чающе, Госпоже, Твоими святыми Богоприятными молитвами дойти небесныя безконечныя жизни, и непостыдно стати в день судный одесную Сына Твоего и Бога нашего, славяще Его купно со Безначальным Отцем, и Пресвятым, Благим, Животворящим и Единосущным Духом, во веки веков. Аминь.

 

Канон Успению Пресвятой Богородицы первый

 

глас 1

Песнь 1

Ирмос: Преукрашенная Божественною славою, священная и славная, Дево, память Твоя вся собра к веселию верныя, начинающей Мариаме, с лики и тимпаны, Твоему поющия Единородному: славно яко прославися.

Да провождают невещественнии чинове небошественное в Сион Божественное тело Твое, внезапу же стекшеся апостол множество от конец, Богородице, Тебе предсташа абие, с нимиже, Чистая, Твою честную, Дево, память славим.

Победныя почести взяла еси на естество, Чистая, Бога рождши, обаче же, подобящися Творцу Твоему и Сыну, паче естества повинуешися естественным законом. Темже умерши, с Сыном востаеши, вечнующи.

 

Песнь 3

Ирмос: Содетельная и содержительная всех Божия Мудросте и Сило, непреклонну, недвижиму Церковь утверди, Христе, един бо еси Свят, во святых почиваяй.

Жену Тя мертвенну, но паче естества и Матерь Божию видевше, Всенепорочная, славнии апостоли ужасно прикасахуся руками славою облистающей, яко богоприятное Селение видяще.

Постиже руце досадительныя дерзаго, усечением суд нанес, Богу сохраньшу честь одушевленному Кивоту, славою Божества, в Немже Слово плоть бысть.

 

Седален

Блажим Тя, вси роди, Богородице Дево, в Тя бо Невместимый Христос Бог наш вместитися благоволи. Блажени есмы и мы, предстательство Тя имуще: день бо и нощь молишися о нас и роди христианстии Твоими молитвами утверждаются. Тем, воспевающе, вопием Ти: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

 

Песнь 4

Ирмос: Речи пророков и гадания воплощение проявиша от Девы Твое, Христе: сияние блистания Твоего во свет языков изыдет, и возгласит Тебе бездна с веселием: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Видите, людие, и чудитеся: Гора бо святая и явственная Богу в Небесныя обители превышше вземлется, Небо земное в Небесное и нетленное селение вселяемо.

Жизни присносущныя и лучшия смерть Твоя бысть прехождение, Чистая, от привременныя к Божественней воистину и непреходимей преставляя Тя, Чистая, в веселии Сына зрети Твоего и Господа.

Взяшася двери Небесныя, и Ангели воспеша, и прият Христос девства Своея Матере сосуд; Херувими подъяша Тя с веселием, Серафими же славят, радующеся.

 

Песнь 5

Ирмос: Божию и неизреченную доброту добродетелей Твоих, Христе, исповем: от Присносущныя бо Славы Соприсносущное и Ипостасное возсиявый Сияние, из девственныя утробы сущим во тьме и сени воплощся, возсиял еси Солнце.

Яко на облаце, Дево, апостольский лик носимь, к Сиону от конец служити Тебе, Облаку легкому, собирашеся: от Неяже Вышний Бог сущим во тьме и сени Праведное возсия Солнце.

Труб богоприятнии языцы богословных мужей благогласнейше Богородице вопияху, исходную возглашающе песнь Духом: радуйся, нетленный Источниче Божия живоначальнаго и спасительнаго всем воплощения.

 

Песнь 6

Ирмос: Морский пучинородный китов внутренний огнь — тридневнаго Твоего погребения проображение, егоже Иона пророк показася. Спасен бо, яко и предпослася, неврежден, вопияше: пожру Ти со гласом хваления, Господи.

Дает Тебе яже превыше естества Царь всех Бог: в рождестве бо Деву якоже сохрани, тако во гробе тело соблюде нетленно и спрослави Божественным преставлением, честь Тебе, яко Сын Матери, даруя.

Воистину Тя, яко светел свещник невещественнаго Света, кадильницу златую Божественнаго Угля, во Святая святых всели, ручку и жезл, скрижаль богописанную, ковчег святый, трапезу Слова жизни, Дево, Рождество Твое.

 

Кондак, глас 2

В молитвах Неусыпающую Богородицу и в предстательствах непреложное упование гроб и умерщвление не удержаста: якоже бо Живота Матерь к животу престави во утробу Вселивыйся приснодевственную.

 

Икос

Огради моя помышления, Христе мой, ибо Стену мира воспети дерзаю, Чистую Матерь Твою, на столпе глагол укрепи мя и в тяжких мыслех заступи мя, Ты бо взывающим и просящим верою моления исполняеши. Ты мне убо даруй язык приносен и помысл непостыден: всякое бо даяние сияния от Тебе низпосылается, Светоподателю, во утробу вселивыйся приснодевственную.

 

Песнь 7

Ирмос: Безстудней ярости же и огню Божественное желание сопротивляяся, огнь убо орошаше, ярости же смеяшеся, богодохновенною словесною преподобных тривещанною цевницею противовещая мусикийским органом посреди пламене: препрославленный отцев и наш Боже, благословен еси.

Богоделанныя скрижали Моисей, писанныя Божественным Духом, яростию сокруши, но сего Владыка Рождшую неврежденну в Небесныя сохрань домы ныне внутрь всели. С Нею играюще, вопием Христу: препрославленный отцев и наш Боже, благословен еси.

В кимвалех — усты чистыми, мусикийски же — сердцем светлым, доброгласною трубою — высокою мыслию, Девы и Чистыя в нарочитый избранный день преставления, детельными плещуще руками, вопием: препрославленный отцев и наш Боже, благословен еси.

Богомудрии, соберитеся, людие: Божия бо славы Селение от Сиона преставляется к Небесному жилищу, идеже глас чист празднующих, глас несказаннаго радования, и в веселии вопиющих Христу: препрославленный отцев и наш Боже, благословен еси.

 

Песнь 8

Ирмос: Пламень, орошающ преподобныя, злочестивыя же попаляющ, Ангел Божий всемощный показа отроком, живоначальный же источник содела Богородицу, тлю смерти и живот точащу поющим: Содетеля единаго поим, избавленнии, и превозносим во вся веки.

Глаголы последоваху Божественному Ковчегу священному все множество Богословов в Сионе: камо идеши ныне, Скиние,— зовуще,— Бога Живаго? Не престай призирающи верою поющия: Содетеля единаго поем, избавленнии, и превозносим во вся веки.

Якоже, воздевши руце, исходиши, Всенепорочная, руце, имиже Бога носила еси плотию, со дерзновением, яко Мати, рекла еси к Рожденному: яже Ми дал еси, во веки сохрани, вопиющия Тебе: Содетеля единаго поем, избавленнии, и превозносим во вся веки.

 

Песнь 9

Ирмос: Побеждаются естества уставы в Тебе, Дево Чистая: девствует бо рождество и живот предобручает смерть; по рождестве Дева и по смерти жива, спасаеши присно, Богородице, наследие Твое.

Дивляхуся Ангельския силы, в Сионе смотряюще своего Владыку, женскую душу руками носящаго, пречисто бо Рождшей сынолепно провозглашаше: гряди, Чистая, с Сыном и Богом прославлена буди.

Опрята лик апостольский богоприятное тело Твое, со страхом зряще и гласом велиим вещающе: в Небесныя домы к Сыну восходящи, спасаеши присно, Богородице, наследие Твое.

 

Светилен

Апостоли, от конец совокупльшеся зде, в Гефсиманийстей веси погребите тело Мое, и Ты, Сыне и Боже Мой, приими дух Мой. (Трижды).

 

Канон Успению Пресвятой Богородицы второй

 

глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя успение.

Девы отроковицы, с Мариамиею пророчицею песнь исходную ныне воскликните: Дева бо и едина Богомати ко приятию Небесному преставляется.

Достойно, яко одушевленное Тя Небо, прияша Небесная, Пречистая, Божественная селения, и предста, светло украшена, яко Невеста, Всенепорочная, Царю и Богу.

 

Песнь 3

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней памяти Твоей венцев славы сподоби.

От мертвых чресл произведшися, естеством подобна, Чистая, исхождение разреши, рождши же сущую Жизнь, к Жизни преставися Божественней и Ипостасней.

Лик Богословов от конец, свыше же Ангел множества к Сиону идяху всесильным мановением, достодолжно, Владычице, Твоему погребению служаще.

 

Седален

Блажим Тя, вси роди, Богородице Дево, в Тя бо Невместимый Христос Бог наш вместитися благоволи. Блажени есмы и мы, предстательство Тя имуще: день бо и нощь молишися о нас и роди христианстии Твоими молитвами утверждаются. Тем, воспевающе, вопием Ти: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

 

Песнь 4

Ирмос: Неизследный Божий Совет, еже от Девы воплощения Тебе, Вышняго, пророк Аввакум усмотряя, зовяше: слава силе Твоей, Господи.

Чудо бяше зрети Небо всех Царя одушевленное, испражнения преходящее земная, яко чудна дела Твоя! Слава силе Твоей, Господи.

Аще и непостижный Сея Плод, Имже небеса быша, погребение прият волею, яко мертв; како погребения отвержется неискусобрачно Рождшая?

В преставлении Твоем, Мати Божия, пространнейшее тело Твое и богоприятное ангельская воинства священными крилы трепетом и радостию покрываху.

 

Песнь 5

Ирмос: Ужасошася всяческая о честнем успении Твоем: Ты бо, Неискусобрачная Дево, от земли преставилася еси к вечным обителем и к безконечней жизни, всем, воспевающим Тя, спасение подавающая.

Да возгласят трубы богословов днесь, язык же многовещанный человеческий ныне да восхвалит, да огласит же воздух, безмерным сияя светом, Ангели да поют Пречистыя Девы успение.

Сосуд подобаше избранный, пением Ти весь удивляемь, Девице, исходен, весь освящен Богови, всем богоприятен, и сей истинно являемый, Богородице Всепетая.

 

Песнь 6

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Из Тебе Жизнь возсия, ключи девства не рушивши; како убо пречистое и живоначальное Твое тело искушения смерти бысть причастно?

Жизни бывши храм, жизнь присносущную улучила еси: смертию бо к животу преминула еси, Яже Жизнь рождши воипостасную.

 

Кондак, глас 2

В молитвах Неусыпающую Богородицу и в предстательствах непреложное упование гроб и умерщвление не удержаста: якоже бо Живота Матерь к животу престави во утробу Вселивыйся приснодевственную.

 

Икос

Огради моя помышления, Христе мой, ибо Стену мира воспети дерзаю, Чистую Матерь Твою, на столпе глагол укрепи мя и в тяжких мыслех заступи мя, Ты бо взывающим и просящим верою моления исполняеши. Ты мне убо даруй язык приносен и помысл непостыден: всякое бо даяние сияния от Тебе низпосылается, Светоподателю, во утробу вселивыйся приснодевственную.

 

Песнь 7

Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии, паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Юноши и девы, Девыя же и Богоматере память чтуще, старцы, и монаси, царие и судии, пойте: отец наших Господи и Боже, благословен еси.

Да вострубят трубою духовною горы Небесныя, да радуются холми, и да играют Божественнии апостоли: Царица к Сыну преставляется, с Ним царствующи.

Всесвященное преставление Божественныя Твоея и Нетленныя Матере премирныя Вышних сил совокупи чины, веселитися с сущими на земли, Тебе поющими: Боже, благословен еси.

 

Песнь 8

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Память Твою, Чистая Дево, Начала же, и Власти, и Силы, Ангели, Архангели, Престоли, Господьства, Херувими славят и страшнии Серафими; человеческий же род — поем и превозносим во вся веки.

Иже странно вселивыйся, Богородице, в чистое чрево Твое, воплощаемь, Сей, всесвященный дух Твой прием, у Себе упокои, яко должник Сын. Темже Тя поем, Дево, и превозносим во вся веки.

О, выше ума чудес Приснодевы же и Богоматере! Во гроб бо всельшися, показа рай. Емуже предстояще днесь, радующеся, поем: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

 

Песнь 9

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное преставление Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Приидите в Сион, на Божественную и тучную Гору живаго Бога, возрадуемся, Богородицу зряще: к зело бо лучшей и Божественней сени, яко Матерь, Сию во Святая святых Христос престави.

Приидите, вернии, ко гробу приступим Божия Матере и обымем, сердцы и устнами, очесы и лицем чисто прикасающеся и почерпающе исцелений независтныя дары от источника приснотекущаго.

Приими от нас песнь исходную, Мати живаго Бога, и светоносною Твоею и Божественною осени благодатию, воинству — победительная, христолюбным людем—мир, оставление — поющим и душам спасение подающи.

 

Светилен

Апостоли, от конец совокупльшеся зде, в Гефсиманийстей веси погребите тело Мое, и Ты, Сыне и Боже Мой, приими дух Мой. (Трижды).

 

Раздел «Чудотворные иконы»

«Кашин Православный», с 2010 года от Р.Х. ©